#Kelab Blogger Ben Ashaari

RECENT COMMENTS

Thursday 24 April 2014

Orang Yang Berjaya Memberi Usaha...

Assalammualaikum. Buat semua pembaca. Malam ni nak share something tentang Bagaimana nak mencipta RESEPI kejayaan di dalam bisnes.



Anda tengok orang tu berjaya dan berkata..Wahhh hebatlah si dia. Anda cuba tiru gayanya untuk menjalankan bisnes anda. tetapi hasilnya tidak sama? Mesti anda terfikir2 , what is somthing wrong with me?? Tak cukup usaha...?? penat lelah..Rasanya semua dah ikut apa yg usahawan ni buat..Kenapa dia boleh? Aku tidak.. Jawapannya..Walaupun anda meniru gaya seseorang yang telah berjaya, tapi anda masih di tahap tersebut, anda kena fikir... betul ke tindakan anda itu??.. Ikut kata hati sendiri. Make decision by yourself. That's the main point..

Bisnes memang sama tapi setiap orang mempunyai cara yang berlainan. Cara dari segi communication  skill, ada usahawan A ni sangat peramah..suka welcoming customernya..then Usahawan B ni ikutlah cara si A. tapi still tak berjaya @ belum nak berjaya.
Cuba lihat pada diri sendiri..Seated for a while..Think about urself...Nak senang bukan senang..bak kata pepatah orang melayu..

Belajar dari GURU yang sudah berjaya..
Cuba kita lihat Usahawan yang dah berjaya..contohnya Dr. Azizan Osman .. Betapa ramai yang teruja dengan beliau sekarang. Pantang dibuatnya seminar, berlumba-lumba orang booking Seat.. Sebab beliau seorang yang mempunyai pengetahuan yg sangat luas di dalam bidang pemasaran. orang kata SIFU.. Belajar banyak tips dari beliau dan praktikkan... Belajar + Berfikir + Bertindak..salah satu formula bagaimana nak berjaya.

Bertindak segera berdasarkan ilmu & pengalaman mereka.
Zaman millenium ni dah berlambak E- book, information di internet tentang ilmu marketing/ pemasaran. So, ambil peluang tersebut untuk membina kredibiliti perniagaan anda. Nak berjaya kenalah usaha sedikit.. Bukan duduk goyang kaki minum teh tarik..boleh gitu?? Haaa..tu tengah buat ape..Copy paste erk..

Jika belum berjaya, itu perkara yang NORMAL. 
Jika belum berjaya, it's not meant that anda takkan berjaya sampai bila2.. Sabar.. Cool down but take fast and furious action !!..

Jika anda sedang atau sudah berjaya, lakukan apa tindakan yang membuatkan anda berjaya secara berulang-ulang bagi memantapkan skill pemasaran anda dan in the same time perbaiki diri dan kelemahan yang ada di dalam perniagaan/ bisnes anda.

Okay, tunggu apa lagi.. Lakukan sekarang.. Masih jauh perjalanan anda..

Arigato Gozaimas..
Mood dah sampai Japan...<3


Nukilan
Isha Creative Enterprise

Credit : Business Magazine Special Edition
Cetakan terpelihara



No comments:

Post a Comment

Anda juga meminati :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...